SilverShamrock

Alla inlägg under januari 2011

Av silvershamrock - 30 januari 2011 09:16

Gårdagens ridpass:


Jag skulle rida till bäcken barbacka på Champis och när jag var i korsningen vid bäcken så hörde jag två skotrar.Dom kom i FULL fart förbi oss och Champis blev ju såklart rädd så han tvär vände och galopperade JÄTTE snabbt hemåt och jag fick inte stopp på honom,jag försökte att styra in honom i träd eller vad som helst för att få stopp på honom men det gick inte. Men när vi hade kommit en bit så mötte jag min kompis Fatima och hennes mamma som var ute på en ridtur så då stannade han såklart!;)



Idag:

Har jag hela dagen i stallet alltså morgon, lunch, eftermiddag och kväll idag klockan fyra så ska jag på grönt kort prov hoppas jag klarar det! Snart ska jag till stallet och fixa/rida vi får se om min kamera vill samarbeta med mig;)

Av silvershamrock - 24 januari 2011 21:09

Har precis ridit dressyr lektionen det gick bra!:) Vi övade på snuttar ur dressyr program, i slutet av lektionen tyckte han att det var drygt i galoppen så han ville inte gå i form men det är väl bara att sitta i sadeln och försöka få ner honom i form så gott som man kan;) Aja nu ska jag äta och bloggar väl mera imorgon:)

Av silvershamrock - 23 januari 2011 17:01

Idag har jag varit i stallet jag red ute på banan och tränade på tempoväxlingar och halter. Det gick jätte bra han går på tygeln och lyssnar bra! Men när jag skulle fatta galopp så började han bocka och sen kuta iväg så då lät jag honom springa och efter det så gick det bra. Imorgon ska jag på dressyr lektion,spännande!:)

Av silvershamrock - 10 januari 2011 21:47

Nu är jag hemma :) Jag har ju börjat i dressyr gruppen på måndagar klockan 19:00, så jag har ju varit och ridit det gick bra men som sagt är ju det galoppen som vi måste träna på ;)


Vi red skänkelvikning och tempoväxlingar från galopp, i skänkelvikningen och galoppen så tar han upp huvudet och springer iväg och tror att han ska slippa det men det är bara att nöta så kommer han ge sig till sist ;)

Nu ska jag fixa till mig och sen sova ;)

Av silvershamrock - 10 januari 2011 16:19

Kort inlägg ;)


Nu ska jag till stallet och sen så ska jag rida dressyrlektion skriver mer när jag kommer hem :)

Av silvershamrock - 9 januari 2011 19:22

Nu är man hemma och har duschat, red i ridhuset idag och det gick bra! :) Som sagt är det bara galoppen som vi måste finslipa ;) Morgon, lunch och eftermiddagen är fixad nu är det bara att ge pållarna kväll kvar ;)

Imorgon börjar skolan och nej jag orkar verkligen inte med skolan!
Men efter skolan så har jag en dressyr lektion klockan 7:)

Av silvershamrock - 9 januari 2011 08:22

Nu har jag varit i stallet och tagit ut hästarna Johanna var där och hjälpte till för hon ville se hur Annactasia skulle reagera eftersom hon är ny i stallet :)

Vid lunch ska jag till stallet och ge hästarna lunch sen så ska jag rida, men nu ska jag försöka göra en header :)

Av silvershamrock - 8 januari 2011 21:37

Idag var Hanna i stallet:) Jag ska dit tidigt imorgon för jag har hela dagen imorgon allstå morgon, lunch, eftermiddag och kväll. Klockan 3 ska jag på gröntkort kurs:) 

Tror att jag ska rida Champis på allmän ridtid kl 12:00 - 14:00 vi får se hur det blir :)

Nu är det nästan bara en månad kvar till Göteborg jag längtar! Måste spara ihop pengar;)

Presentation


Denna blogg handlar om mig och min häst Silver Shamrock. Ni fårläsa om hur vi utvecklas i både hoppningen och dressyren, när vi åker ut och tävlar och tränar!:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards